Villkor och föreskrifter


PRISER OCH BETALNING

Priser:

  • Priserna på våra bröd, bakelser och pizzor är fasta och inkluderar moms.
  • Vi förbehåller oss rätten att kunna ändra priserna efter allmänna marknadsförutsättningar.
  • Specialbeställningar kan ha en högre pris än vanliga bröd, bakelser och pizzor..

Betalning:

  • Betalning ska ske senast vid leverans av våra varor.
  • Vi accepterar kontant betalning, swish och betal- och kreditkort.
  • Företag kan ansöka om att betala via faktura, men detta måste godkännas i förväg.
  • För försenade inbetalningar kan en påminnelseavgift tas ut.


Observera: Varje vara anges alltid med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive
alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt
betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

GARANTIER OCH SERVICE

Garanti:

  • Vi garanterar att alla våra bröd, bakverk och pizzor alltid är färska och av hög kvalitet vid leverans.
  • Om du inte är nöjd med kvaliteten på någon utav våra varor, vänligen kontakta oss inom 24 timmar så att vi kan erbjuda en ersättning eller en återbetalning.

Servicevillkor:

  • Större beställningar måste göras minst 48 timmar i förväg.
  • Leverans sker efter överenskommelse eller avtal.
  • Betalning ska alltid göras i förväg eller senast vid leveranstidpunkten.
  • Vi tar inte ansvar för oförutsedda förseningar eller skador på brödet under leveransen.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka leveranser vid extrema väderförhållanden eller andra oväntade omständigheter.

PRIVAT POLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen/GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: kontakt@gardsbageriet.se

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn och dina inställningar.

LEVERANSER

Leverans:

  • Kunden kan välja mellan att hämta upp sina beställda varor i butiken eller att få dem levererade till en angiven adress.
  • Upphämtning i butik sker under butikens öppettider. 

  • Utkörning sker vardagar mellan kl. 06:00 och 12:00 på morgonen. Kunden måste alltid ange en leveransadress vid beställningen.
  • Leveranskostnaden beror på leveransadressen och kommer att anges innan och i vissa fall efter eller att beställningen har bekräftas.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka leveranser vid extrema väderförhållanden eller andra oväntade omständigheter.
  • Kunden ansvarar alltid själv för att varorna mottas och att leveransadressen är korrekt.

Observera: Leveranstiden anges också i kundvagnen under respektive fraktsätt.
Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. 

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla varor som inte mottages, så förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

RETURER

Returer sker på er egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Returer meddelas per telefon eller via e-post. Och vid byten av defekt produkt betalar vi den nya frakten från oss till er. När ni utnyttjat er ångerrätt ska ni, om det gäller en produkt: sända eller personligt lämna tillbaka den till oss.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om ni utnyttjat er ångerrätt, betala tillbaka vad ni har betalat för varan snarast eller senast inom 48 timmar från den tid då vi tog emot varan. Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade "ersättningsvaror".